1. Bármilyen legyen is Ő, az Úrtól nem kellene semmi mást
kérni, mint a megállás nélküli szeretetet. Isten lábai iránt a szeretet
az igazi és egyedüli áldás.
2. Öröm
a szerencsés időkben, és szomorúság a rossz időkben, összetéveszteni a
testet és az érzékek fájdalmát önmagával. Az ilyen kettős érzést és
felfogást felül kell múlni, a testtel való azonosítással
lépésről-lépésre fel kell hagyni. Ez a világi alapja a tudás és
bölcsesség jógájának.
3. Mindig
a Niyama a feltétele a folyamatos Paramatma Isten iránti megállapodott
szeretetnek bármilyen körülmények között is. Csak akkor, amikor az
ilyen állhatatos szeretet a teljesség iránt elért, akkor szintén
lehetséges a tisztaság, a boldogság és az Úr iránt a teljes átadás is. A
mennyei boldogság és béke így az ember tulajdonává válik a forráson
keresztül, ami Sat-Chit ananda, Paramatma.
4.
Az egyszerű emberek azt hiszik, hogy Ők átadással vannak Isten iránt.
De nem állnak meg egy pillanatra sem, hogy megkérdezzék,
megérdeklődjék, hogy az Úr elfogadta-e Őket, mint imádóit. Azok, akik
szeretnék ezt megtudni, nagy ritkaság. Ez az igazi felmérése a lelki
előmenetelnek.
5. Hajnal hasad,
majd esteledik. A hajnallal a kapzsiság ébred fel az emberben. Az
alkonnyal a kéjelgés vesz rajta erőt. Ez az életének útja? Ez az ő
célja? Minden egyes nap multával elveszít egy becses lehetőséget. Még
egy lépést tett sírja felé. De valamikor is érzett-e szomorúságot az
elveszett napért?
6. Ha valaki
megközelít, akinek útját nem tartod helyesnek, nincs szükség rá, hogy
hibát keress benne, kinevesd vagy örülj neki. Elég, ha folytatod a
munkádat, ahogy jön. Hagyd őt egyedül. Engedd, hogy folytassa saját
útját. Ez az álláspont az érintetlenség.
7.
Az embernek állandóan eszébe kell hogy legyen Isten valósága és a
világ bizonytalansága. Az embernek el kell kerülnie a rossz társaságot
és a túlzott barátságot még a jókkal is. Az ilyen természetű kötődés
leszorítja a járót a középútról. Adjatok fel minden múlandó kötődést.
Ha egyszer már elértétek ezt az érintetlenséget, akkor elértétek a
megingathatatlan békét, önfegyelmet és az elme tisztaságát.
8.
Csak akkor, amikor az elme felismeri, hogy minden az illúzió szülöttje
és az illúzió által fenntartott, akkor tudja érzéseit visszafordítani
az érzés világától és feladni önző világi viselkedését. Az elme
természete ingadozó, kételkedő és nyugtalan a béke megtalálásában, a
boldogság keresésében. Mikor megérti, hogy a tárgyak birtoklása után
szalad, hogy ezek átmenetiek és jelentéktelenek, akkor hirtelen
szégyenérzete támad és kiábrándul. Így megkezdődik a belső tudat
megvilágosulása.
9. Az egész
alkotásban egyedül az embernek van képessége elérni a legfelsőbb
boldogságot. Milyen tragikus, hogy figyelmen kívül hagyja ezt a jogát,
örökségét az ember, és a kicsinyes élvezeteket keresi. Üres dobozt. A
gyerekekhez hasonlóan babával és bottal játszik, és elefántnak meg
lónak nevezi őket. Az ember is játszik tudatlanul, Ő egész komolyan
játszik. Azt képzeli, hogy a világi tárgyak valódiak. De ez nem teszi
az illúzió világát kevésbé valótlanná.
10. Rombold le a tudatlanságot a lélek ismeretének elsajátításával.
Erősítsd érdeklődésedet, amit már nem tudsz Brahmában való
megvilágosulás felé. Add fel a vonzódást a mulandó és a hamis iránt.
Ezek tükörképek, amelyek a személy és képzelet alkotásai. Fordítsd az
arcodat befelé (az út), távol a külső világtól.
11.
Az ember egy köteg vágy, ösztön, lealacsonyítja a vele született
istenségét és belső békéjét szabad utat adva annak. Az ösztönök a fa, a
vágyak pedig a tűz. A tüzet csak úgy lehet eloltani, ha a fát
eltávolítjuk. A tűz kioltásában rejlik a béke elérése, és elnyerése a
felértékelhetetlen igazgyöngynek, a lélek boldogságának, a lélek
áldásának.
12. A Samadhis az
óceánhoz hasonló, amelyben minden útkereső folyik (úszik). A névnek és a
formának a legkisebb maradványa is eltűnik akkor az óceánban. Az, aki
szolgál, az, aki a szolgálatban részesül, az, aki elmélkedik (meditál),
az, aki elmélkedett minden kettősségek felől, az szertefoszlott és
megsemmisült. Az ember még azt sem érzi, amit megtapasztalt. Csak Ő
egyedül lehet Samadhis. Semmi más. Ha az valami más, az nem lehet
Samadhis. Semmi sem engedhető meg, ha nem Brahma.
13.
A sötétség és a világosság nem lehetnek együtt. A gazdagság és Isten
nem lehet elérhető. Ha az ember mind a kettőt keresi, akkor az, amit ő
elér, az nem lesz sem gazdagság, sem Isten, hanem az ördög (sátán).
14.
A szentírások olvasásával, a szentírások hallgatásával a piszokkal
feltöltött szív át fog változni tiszta, fénylő szívvé, igazi fénnyel
ragyogóvá. A büdösszagú szexuális vágyak kergetésének, az örömmel
hallgatott Isten dicsősége a leghatásosabb ellenszere. Annak ellenére,
hogy Ő maga tele van édes illattal. Meghallgatva a szívet megtisztítja
(az identitással), a bátorítással jó munkára készteti.
15.
Az isteni játékok története csupa nektár, aminek nincs más keveréke,
más íze és tartalma. Mindenki ihatja tartalmát, mert része a
nektáróceánnak. Mindenhol ugyanaz az édesség létezik minden
részecskében. Nincs semmi más, ami meghaladja annak édességét.
16.
Azoknak, akik lemondásra, vezeklésre határozzák el magukat, nem
kellene félniük, kiábrándulniuk, éhezniük és szomjazniuk, szomorkodni
és szenvedni. Az egyáltalán nem lemondás, ha te azt emlegeted vagy
előre sajnálkozol a nehézségek miatt. Mikor a test maga ismeretlen, mi
is lehet a lemondás.
17. Mától kezdve
nagy lehetőséged lesz a nagy Satsangra (beszélgetés Isten dicsősége
felől). Ezek jönnek, erre a helyre késztetve egy mélységes vágytól,
látni, hallani kell, kapcsolatban lenni Istennel, és azoknak, akik
jóságosan óhajtják a lehetőséget, hogy benne járhassanak a lélek
tengerében, az valóban a kegynek a jele. Az az előny, amivel búcsúkat
és ünnepeket tartanak a szent helyeken, az ünnepség hulláma felemeli az
embert az üdvözültség szentségének kifinomult légkörébe.
18.
Isten akarata kiismerhetetlen. Nem lehet megmagyarázni osztályozással
és következtetéssel. Ez minden emberi ésszerűségen és képzeleten túl és
felette van. Ez csak azok által érthető meg, akik megismerték Őt, de
nem azoknak, akik tudományosságból vagy éles intelligenciából ismerik.
Az okok és az eredmények teljesen összefüggnek.
19.
A nap, amelyiken Jézus született, az szent nap. Úgy ismertette meg
önmagát, mint Isten küldöttje. Valóságban minden ember úgy születik
meg, mint Isten küldöttje (hírnöke). Az egyedüli célja ennek az emberi
életpályának Isten mindenben lévő jelenlétének elterjesztése,
hatalmasságának dicsőítése. Senki nem azért testesült meg, hogy csak
ételt fogyasszon.
20. Azok, akik az
érzékek élvezetével töltik napjaikat, azoknak élete tele lesz
gondokkal, aggodalommal, szomorúsággal és könnyekkel hosszú életükön
keresztül. Ők úgy élnek, mint a madarak és az állatok. Esznek, és mint a
szemetet ürítenek. Hívhatjátok ezt életnek. Csupán csak a létezés nem
elég. Ennek nincs értéke önmagában és önmagáért.
21.
Az érzéseknek, gondolatoknak, viselkedésnek okai nap-nap után
késztetés a mindennapi életben. Ha az egyénnek vannak Isteni
tulajdonságai, azok önmagukban megnyilvánulnak, mint gondolatok,
érzések és cselekedetek. Így az valóban él. Ellenkezőleg, ha az ember
bepiszkolja saját szentséges burkolatát, testét szentségtelen célokra
használva, hogy ellássa pillanatnyi boldogsággal, ezek után nem vesz
tudomást a Mindenható, Mindenttudó Gondviselőről, az el lesz ítélve,
mint szándékos megtagadója saját emberiségének.
22.
Én a megtestesült szeretet vagyok. A szeretet az eszközöm, az igazság a
leheletem. A boldogság a táplálékom. Tanításom szeretet, üzenetem
szeretet. Életformám szeretet. Az ember hatalmában nincs semmi
becsesebb, mint a szeretet. Szeretetem és könyörületem mindent átölel.
23.
Az Úr a szeretet, kegye minden egyes hangja visz édességéből egy
morzsányit, és nem apad teljessége. Ő a kegyelem óceánja végeérhetetlen
parttal. A Hold visszatükröződik egy pohár vízen, így az Úr is látható
szívedben, ha azt ellátod szereteted vízével. Ha az Úr nem tükröződik
vissza szívedben, nem mondhatod, hogy nincs Isten. Ez csak azt jelenti,
hogy nincs benned szeretet.
24. A
játék az Övé, a szerep az Ő ajándéka. A művek általa írottak. Ő rendez
(irányít), Ő dönt a ruhák és a díszlet felől, a mozdulatok és a hang, a
belépés és távozás felől. Jól kell játszanod a szerepedet és elnyered
elismerését, mikor a függöny legördül. Érd el eredményeddel és
hatékonysággal, lelkesedéssel a jogot mindig magasabb és magasabb
szerepekre. Az életnek ez az értelme és célja.
25.
Higgyétek el, hogy a szeretet Isten, az igazság Isten. A szeretet
igazság, az igazság szeretet. Csak akkor nincs bennetek félelem, mikor
szerettek, mert a félelem a hamisság anyja. Mikor nem féltek,
ragaszkodtok az igazsághoz. A szeretet tükre visszatükrözi a bennetek
lévő lelket és feltárja előttetek a minden lényt átható egyetemes
lelket.
26. Az első, mindenkit
tekints úgy, mint az Úr gyermekét, mint saját testvéredet. Fejleszd a
szeretet minőségét, keresd mindig az emberiség jólétét. Szeress, és
szeretet fogsz visszakapni. A gyűlölet soha nem lesz a Te sorsod, ha
terjeszted a szeretetet, és mindenre szeretettel tekintesz. Ez egy
lecke, amit mindig tanítok. Az a titkom is - ha el akarsz érni engem -
növeld a szeretetet. Hagyd el a gyűlöletet, az irigységet, a cinizmust
és az álnokságot. Én nem kérem tőled, hogy légy tudós vagy remete vagy
önsanyargató. Légy gyakorlott a japában és az elmélkedésben. A szíved
tele van szeretettel, az mind, amit én megvizsgálok, ami engem érdekel.
27.
Fejlessz igazságot és szeretetet, és így nincs szükség arra sem, hogy
imádkozz hozzám, hogy valamit kérj. Minden megadatik kérés nélkül. Az
ember és Isten két drót, a pozitív és negatív viselkedésnek
kombinációja az áram. Az ember összedolgozik Istennel, és az Isteni
Energia eszközévé válik, ha megszerezte a két tulajdonságot: az
Igazságot és a Szeretetet.
28.
Szeress másokat, és ne gyűlöld őket, vagy ne érezz irántuk irigységet.
Ne értsd félre okaikat, és ne botránkoztasd meg őket. Ha csak
megismered okaikat, azok olyan nemesek lehetnek, mint a tieid. Vagy
cselekedeteik inkább a tudatlanság.
29.
Mindenkiben ott van az Igazság szikrája. Senki nem létezhet enélkül a
szikra nélkül. Mindenkiben ott van a szeretet lángja, az élet nélküle
sötét ürességgé válik. Az a szikra, az a láng Isten, mert Ő a forrása
minden Igazságnak és Szeretetnek. Az ember keresi az igazságot, Ő
keresi a valóságot, mert az Ő valódi természete Istentől ered, aki az
Igazság. Keresi a szeretetet, hogy adjon, és megosztani azt, mert
természete Isten, és Isten szeretet.
30.
(hiányos)...Minden iránt növeld a szeretetedet. Az elpusztítja az
irigységet és a gyűlöletet. Ráma és a vágyak (élvezet és harácsolás)
nem létezhetnek együtt ugyanabban a szívben. A bizalom bizalmat
fogamzik. A szeretet szeretetet fogamzik. Mikor én olyan nagy
szeretettel beszélek hozzátok, semmi gyűlöletet nem érezhettek irántam.
A szeretet kedvessé teszi a világot. Ez a legnagyobb eszköz a ...
31.
(hiányos)...Táplálnod kell a szeretetet, és tépd ki a gyűlölet és az
irigység hajtásait. Hord a szeretet szemüvegét, így mindent szépnek és
jónak fogsz látni. Az Úr a teljes szeretet. Ő csak a szereteten
keresztül látható. A csalódás éjjelén az Urat azzal a fénnyel lehet
látni, ami Ő önmaga, megnevezve a tiszta szeretet fényével,
besorolásoknak, hamisságnak és változásnak felette áll.
32.
Krisztus több kísérletet tett, hogy kimutassa az Ő isteni szeretetét.
Elveszítve apját 10 éves gyermekként kérte apja beleegyezését, hogy
távozhasson és elkezdhesse küldetését (a társadalomban), szolgálni a
társadalmat. Megfürdött a Jordán folyó vízében, utána elment
tanítójához és három fogadalmat tett: én meg fogom tapasztalni az
Isteni szeretetet, terjeszteni fogom, és példával szolgálni az
emberiséget bármilyen körülmények között is. Ez a célja az életemnek.
33. A különböző írásokban, amelyekbe manapság a szeretet szót
használják, semmi köze nincs a szeretet igazi értelméhez. Az anya és a
gyermek, a feleség és a férj közötti ragaszkodás bizonyos időközönként
mulandó kapcsolat, és ez nem igazi szeretet. Az igazi szeretetnek nincs
kezdete sem vége. Ez az időnek mindhárom részében, a múltban, a
jelenben, a jövőben létezik. Az az egyedüli szeretet, ami megtölti az
embert maradandó boldogsággal.
34. A
tanítónak nem kellene megpróbálni uralkodni tanítványán a megfélemlítés
könnyű eszközével, mert veszélyes eredményeket okozhat. Inkább
próbálja meg a szeretet útját. Mindenki Ő-vé válhat, senki nincs kívül
az Ő szeretetén.
35. A legfelsőbb
lény felfedi dicsőségét az embernek, mint szeretet. A szeretet több
formában mutatkozik meg. A gazdagokhoz, a barátokhoz, a szülőkhöz, a
gyerekekhez köti magát. Mindezek szikrái ugyanannak a fénynek és az
egyetemes szeretetnek. Ez a legmagasabb kifejezése. Ezt a szeretetet
nem lehet növelni útikönyvet olvasva és tanulni a lépéseket
megszokottságból. Ennek a nagy vágyakozással kell kezdődnie a
világosságért, kibírhatatlan lelki gyötrelem elmenekülni a sötétségtől.
Ahogy az imában van: Vezess engem a sötétségből a fénybe! A vágyakozás
magába foglalja a világosságot. A szeretet fel fog nőni önmagától és
annak lassú és kikerülhetetlen átalakítása Istenné válhat.
36.
A szeretet háromféle: én-központú - ami hasonlít a villanykörtéhez -,
csak egy kis szobát világít meg. A kölcsönös: a holdvilághoz hasonló,
szélesebben világít, de nem tisztán. A harmadik: központi, ami a
napfényhez hasonló. Mindent elárasztó és világos. Fejleszd a harmadik
formáját a szeretetnek, ami megment téged. Minden segítséggel, amit
másokért teszel, azzal a szeretettel önmagadat szolgáld. Valójában
önmagadat szolgálod, nem másokat szolgálsz, az nem más, akiket
segítesz, hanem önmagad.
37. Keresd a
lelki boldogságot, a boldogságot, ami szeretetből árad. A szeretet nem
szennyeződik vonzódástól (kötődéstől). Légy olyan, mint a méhecske,
röpködj az Úr dicsőségében csendesen, és boldogsággal szívjad kegyének
édes nektárját. A legjobb és legegyszerűbb tett az Úr neveinek
ismétlése. Állandóan légy vele elkötelezve. Ez távol tartja a gonosz
hajlamokat és erkölcstelen gondolatokat. Ez segíteni fog szeretetet
sugározni magad körül.
38. Ha
az ember egyedül csak azzal a tudattal lát hozzá családfői munkájához,
hogy kötelességét végzi, neki nincs arra szüksége, hogy onnét
elszaladjon barlangokat és erdőket keresni. Mindenki megtapasztalhatja
az Urat, a neki kijelölt kötelessége végzésével és becsületes az
életvitellel.
39. A jótól elfordított
elme leírhatatlan rosszat okozhat - az útkeresőnek minden elért
eredménye megsemmisülhet. Az ilyen elme egy őrizetlen pillanatban mint a
szikra rápottyan a lőszeres hordóra egy pillanatnyi figyelmetlenség
miatt.
40. A Ti legjobb barátaitok,
akiktől a maximális jót kapjátok azok, akik az Úrról előadást tartanak
és felőle beszélnek. Az igazság felől, a szeretet felől, ami egyformán
vesz figyelembe mindenkit. Az ilyen személyekkel való kapcsolat
valójában Sadhákkal való kapcsolat, mivel hogy ők az igazi Sadhák.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése